Lancôme er ikke ukjent for å samarbeide med sterke og vakre kvinner, som blant annet Julia Roberts, Kate Winslet, Penélope Cruz, Lupita Nyong´o, Lily Collins og Taylor Hill. Nå er italienske Chiara Ferragni utnevnt som skjønnhetsmerkets nye muse. 

Hovedbilde: fra Chiara Ferragnis Instagram. 

LES OGSÅ: Eyeliner-trenden du bare må prøve

Det hele startet i 2009 da Ferragni startet opp livsstilsbloggen The Blonde Salad. Hun var bosatt i Milano og var jusstudent, med en lidenskap for mote og stil. Nesten et tiår senere har hun mer enn elleve millioner fans verden over, er en av Europas største internasjonale influencere, er bosatt i Los Angeles og sitter på første rad på de største motevisningene. Og hun venter barn med den italienske rapperen Fedez.

– Jeg er så spent på dette unike samarbeidet med Lancôme. Jeg har vært fan av merket siden jeg var en ung jente i Cremona. Parfymen Trésor er lukten på ungdomstiden min. Jeg respekterer og deler de samme verdiene og historien til merket. Merkets skjønnhetsideal er en invitasjon til lykke og selvrealisering, som også er mitt mantra. Jeg er stolt at på grunn av mine risker og påvirkning, så valgte Lancôme meg til rollen som sin muse, sier Chiara Ferragni i en pressemelding. 

I 2013 etablerte hun Chiara Ferragni TBS Crew som en utvidelse av sin visjon, der hun forvandlet bloggen til en mediaplattform og nettbutikk. I 2017 ble hun utnevnt som “Most Powerful Fashion Influencer” av det amerikanske magasinet Forbes. Nevnte vi at hun har vært emne i Harvard Case Study hele to ganger, grunnet sin teft for kommunikasjon, merkevarebygging og sin erfaring innen sosiale medier?

– Chiara´s internasjonale aura skaper en rollemodell som passer inn med verdier som styrke og modernitet, som Lancôme står for. Vi er stolte av å samarbeide med denne inspirerende, glødende, inspirerende kvinnen- en subtil kombinasjon av chic og smarthet, for å bekrefte at lykke er den beste formen for skjønnhet, sier Francoise Lehmann, General manager i Lancôme Internasjonal i en pressemelding.