I forkant av kvinnedagen ble syv kunstnere og influencere invitert til å tolke fritt hva frigjøring betyr for dem. Tema for utstillingen og kampanjen var “Unfasten Yourself” i regi av Sloggi, og er en hyllest til den moderne kvinnen. Kampanjen oppfordrer kvinner til å leve et liv uten begrensninger.

LES OGSÅ: Mote møter kunst i Lindex sin nyeste kolleksjon

Damene som er med i The Unfastened Collective er artist Maya Vik, stylist Sunniva Hartgen-Sverdrup, kunstner Julie Aida, skribent Hedda Gray Lægreid, brand manager for A.P.C i Norge Adeline Hermier og billedkunstnerne Thea Klingvall og Vilde Haagenrud.

Blant kunstverkene finner man blant annet en håndbok i å slippe seg løs med tips for å frigjøre seg fra forventninger, selvportretter, en installasjon med kondomer og en plakatserie med mønster av muffins, plantepotter og emojis.

Forrige uke samlet influencere og bransjefolk seg til en intim vernissasje i Spaces-lokalet i Oslo Sentrum, hvor man fikk mulighet til å ta en nærmere titt på kunsten.

Alle foto: Nathalie Hermier.