For sin SS18-kolleksjon har Gestuz sett til USA og jakten på den amerikanske drømmen. 

LES OGSÅ: Se Second Female sin sommer-lookbook

Med navnet Over the rainbow, fokuserer det danske motemerket på søken etter sin egen lykke og det å leve The American Dream. Kolleksjonen omkranser Gestuz-jenta som forlater sin støvete trailer park med trashy campingvogner med blomstergardiner i Texas, med kursen mot glamorøse Hollywood og drømmen om å gå på den røde løperen. Det handler om kontrasten mellom dårlig smak og det som er kitsch, og det som oser glamour og god smak.

VIXEN tok en liten prat med kreativ leder og grunnlegger Sanne Sehested.

Hvor kommer ideen om “Over the rainbow” fra?

–Det ligger en skatt i enden av regnbuen, og den ideen har vi lekt med i kolleksjonen. Det dreier seg om jakten på skatten i en overført betydning, og vår kampanje handler om å jakte på lykken på hennes egen måte. Hun er fri og vil oppleve verden. Vi følger henne hvor hun starter ut i en trailer midt i USA, og ender opp i Hollywood hvor hun jakter drømmen og skatten i enden av regnbuen.

Fortell om kolleksjonen?

– Vi har grønn printet velour, slitt denim og grove skinn-pieces som alle avspeiler det upolerte og rå universet rundt traileren midt i landet. Hollywood-historien fortelles gjennom fine jacquard-vevede mønstre, lyserøde blomster, skreddersydde kjoler og glam-accessoirer som sko og veske. Kolleksjonen oser av lekre farger og prints, og har noe drømmende ved seg.

Hva er nøkkelplaggene?

– Mine personlige favoritter er den stripete omslagskjolen Strielle, Jeanet long dress, Akon blue suiting, trenchen i sandfarge med knappedetaljer på ermet, de sorte croppede skinnbuksene med knapper og den hvite Floria silkeskjorten.

Hva med kampanjen? Hvordan ble den til? 

– Den ble skutt i København på et veldig autentisk amerikansk motel som ser ut som det er i USA, men det er jo også meningen. Jeg synes location passet perfekt til kolleksjonen.

Se resten av den superfine kampanjen under.