For sin Spring 2018-kampanje har Michael Kors brukt norske Iselin Steiro som modell. VIXEN tok en kjapp prat med supermodellen. 

Hovedbilde: Kampanjebilde, Michael Kors. 

LES OGSÅ: Se Second Female sin sommer-lookbook

Det er ingen tvil om at det går bra om dagen for norske modeller. Den siste tiden har vi sett opptil flere på de internasjonale catwalkene, men også i motekampanjer. Iselin Steiro er å anse som et av de største modellnavnene vi har i Norge. Hun har gjort kampanjer for blant annet Gucci, Dolce & Gabbana, Versace, Valentino, Dior- listen er lang. Hun har også prydet forsiden av italienske Vogue, og vært med i musikkvideo til David Bowie.

For tiden studerer hun arkitektur, men har ikke lagt modellkarrieren helt på hylla. Michael Kors valgte nemlig Steiro som hovedperson til sin vårkampanje som oser av Middelhavet, bølgeskvulp og saltvann. Bildene er skutt av den anerkjente motefotografen Mario Testino.

Du har vært i gamet en stund nå. Hva fikk deg til å si ja til denne kampanjen?

– En Michael Kors-kampanje var en selvfølge å si ja til når det passet med skolen. Jeg er tilbake på Arkitekthøgskolen nå, og har måttet takke nei til mange jobber, men jeg var veldig glad for at jeg fikk tid til denne jobben innimellom alle innleveringer og presentasjoner på studiet.

Hvilke tanker gjør du deg om motebransjens tilnærming til #MeToo som har stått sterkt den siste tiden?

– MeToo-kampanjen har rystet mange bransjer, inkludert motebransjen. Jeg er veldig positiv til at det har fått konsekvenser i motebransjen, fordi det trengs sterke signaler om at den type oppførsel ikke er greit. Heller ikke i en bransje der man jo på mange måter “selger kroppen sin”, og der man kanskje må være ekstra bevisst på trakassering.