Her er SS18-kampanjene med solbriller i sentrum som oser av sommerferie, gyllen hud og smeltet iskrem. 

LES OGSÅ: André Leon Talley får sin egen motedokumentar

Gucci

Elegant og eksentrisk er stikkordene for Gucci-sommeren. Luksusmerket byr på ulike shapes, farger, dekorasjoner og en salig miks av 1980-tallet og romantiske vibber. Særlig de monofargede solbrillene i Hellas-turkis, jordbæris-rosa og andre tutti frutti-farger oser av sommeren i California. I kampanjen spaserer blant annet den kinesiske skuespillerinnen Ni Ni ned boardwalken i Venice Beach i Los Angeles. Fotograf er Zoe Ghertner.

Tom Ford

Når motehusets SS18-kampanje er som en krimhistorie med et surrealistisk preg over, kan ikke fotografen være noen andre enn motefotograf Steven Klein. Han har tidligere skutt mange av coverene og moteseriene til blant annet Vogue Italia, og bildene hans forteller alltid en historie eller blir til en liten film, ofte med et dystert eller alvorlig preg over seg. I hovedrollene finner man blant annet modellene Joan Smalls og Karen Elson, og når det gjelder solbrillene er det ingen tvil om at Tom Ford vil ha de store, mørke og mystiske.

Dolce & Gabbana

Nok en gang har Dolce & Gabbana latt seg inspirere av Generasjon Z, denne gangen Instagrams it-jenter. For sin SS18-kampanje har motehuset tatt med seg en gjeng signorinaer på ferie i Venezia, nemlig Laura Murray, Frankie Herbert, Kitty Spencer, Sabrina Percy, Isabel Getty, Bea Fresson og Eleonore Habsburg. Jentene slurper i seg sitrongranita og spaghetti al pomodoro mens de får med seg alt av Venezias viktigste landemerker. Kampanjen er veldig i stil med D&Gs ånd med sorte, elegante antrekk som representerer klesstilen til sicilianske kvinner, og glitrende, mosaikklignende antrekk i luksuriøse materialer. Og brillene? De skal være store, runde, maksimalistiske og dekorerte- certamente! Bildene er skutt av The Morelli Brothers.

Chanel

Motehuset har for sin solbrillekampanje latt seg inspirere av et gammelt fotografi av Coco Chanel, og med på laget er modell og aktivist Adwoa Aboah i rollen som mademoiselle Chanel. Dette er hennes første kampanje for motehuset, som er skutt av Karl Lagerfeld. Hun poserer i en hvit turban med rad på rad av perler, og har blant annet Butterfly-modellen på nesetippen.

Prada

Black Nylon er navnet på SS18-kampanjen som er et nytt kapittel i Prada 365, som består av flere reklamedeler. Nylon er et tidløst og praktisk materiale og er ofte med i merkets kolleksjoner. Materialets utholdende styrke blir i kampanjen gjenspeilet i de sterke kvinnene, som er en ny og fryktløs casting av nye og kjente fjes. Verkene til en rekke kvinnelige grafiske designere pryder bakgrunnen og klærne. Kampanjen har et lekent uttrykk over seg som minner om en tegneserie, og faktisk er noen av strekene til Tarpé Mills med. Hun var verdens første kvinnelige tegneserieskaper av verdens første kvinnelige superhelt, nemlig Miss Fury. Prada byr dermed på en ny visjon av feminitet. Fotograf er Willy Vanderperre.

Alle bilder: fra merkenes nettsider/Instagram.