Weekday hiver seg på designsamarbeid-bølgen og lanserer nå en kolleksjon med sportswear-merket FILA.

LES OGSÅ: Trend: Kitten heels er sesongens it-sko

Denne sesongen ønsket kleskjeden å gjøre noe helt nytt, og resultatet er det eksklusive designsamarbeidet FILA X Weekday som smelter active wear sammen med kjedens minimalistiske moteperspektiv. Kolleksjonen slippes 18.april i alle Weekdaybutikker og 19.april på nett.

– FILA er et så ikonisk merke. De har et veldig tydelig konsept med en flott og ungdommelig energi, og produktene deres er veldig tilgjengelige, men alltid kule og relevante. Når et produkt er virkelig bra gjennomarbeidet, så holder det seg aktuelt veldig lenge, og for oss er dette inspirerende, sier Louise Lasson, kreativ direktør i Weekday i en pressemelding.

Inspirasjonen bak kolleksjonen er Strength in Unity, som rett og slett betyr at sammen er man sterkere. Her bygger man på de sterke sidene til Weekday og det ikoniske sportswear-merket. Førstnevnte med sin minimalistiske vri, og FILA med sitt streetwear-inspirerte sportstøy. Resultatet er 20 produkter til henne og ham, og blant nøkkelplaggene finner man blant annet sportstopper, t-skjorter, hettegensere, shorts, leggings og sko. Fargepaletten strekker seg fra hvitt og grått til lys rosa og knallblått, med sporty detaljer og fokus på funksjonelle materialer som puster for å kunne gi fleksibilitet og frihet.

–Underveis i prosessen med å jobbe med FILA så vi at flott samarbeid skaper flotte resultater. Vi tror at det å jobbe sammen skapte en ny og unik look for begge merkene, og derfor utviklet vi et statement som vi mente passet bra til designene. Det å finne styrke i en samlet innsats kan brukes i alle aspektene i livet, og dette var et budskap vi ønsket å dele med alle. Det føles veldig positivt, sier Lasson.

– Vi er virkelig glade for dette nye samarbeidet med Weekday, som fokuserer på Strenght in Unity. Vi mener at uansett hva slags type prosjekt eller mål, så kan man utrette mer gjennom teamwork enn helt alene. Dette er et budskap som kan bli funnet i produktene, men også som et resultat av en flott samarbeidende innsats , sier Peter Bader, kreativ direktør i FILA, i en pressemelding.

Se resten av kampanjebildene under.

WEEKDAY: Nå slippes det ferske designsamarbeid mellom Weekday X FILA. Foto: Produsenten