Sjekk ut bildene fra sommerens kanskje fineste badetøyskampanje signert Weekday.

LES OGSÅ: Har du fått med deg at denne supermodellen designer for norsk merke? 

Sommeren nærmer seg sakte, men sikkert og for mange betyr det sol, strand og ikke minst badetøy. Noen gleder seg, noen grugleder seg. For det var da denne sommerkroppen 2018 som for mange ikke er plass, og når media kun hyller én bestemt kvinnekropp, blir det kanskje vanskelig å skulle vise frem sin egen. Dette ønsker Weekday å gjøre noe med, og slår et slag for sommerkroppen slik den burde være.

Tia Ward.

– Vi ønsker å oppfordre kvinner til å ta kontroll og reflektere over hvordan kvinnekroppen blir vist i media, sier Nadine Schmidt, markedssjef i Weekday i en pressemelding.

Kleskjeden har nemlig fått 25 ulike kvinnelige influencere fra Nederland, Storbritannia, Sverige og Tyskland til å bidra med bilder de selv har knipset. De har dermed fått muligheten til å skape det bildet de selv ønsker å se der ute, hvor man omfavner kvinnekroppen og alt som er unikt ved den. Selve badetøyet kommer i ulike farger med detaljer som høyt liv, asymmetri og tynne stropper for nettopp å omfavne ulike kropper og fasonger.

– Som et motemerke så føler vi at det er vårt ansvar å vise et riktig bilde av kvinner. Vi håper at denne kampanjen kan gi kvinner styrken og muligheten til å fortelle sin sannhet og vise kroppen deres slik de vil, avslutter Schmidt.

Badetøyet er i butikk i mai 2018.

Vanessa Noir.

Valeria Mevegue.

Lo.visa

Katie Silvester.

Ebba Lange.

Ophelie and the girls.

Celine.

Cassandra Klatzkow.

Nannaohv.

Lani Lees.

Vanessa Noir.

Roomyb.

Rochelle officiel.

Ophelie and the girls.

Ebba Lange.

Nannaohv.

Katie Silvester.

Djgigola.

Djgigola.

Ophelie and the girls.

Celine.