The new wave is old wave er slagordet for Wrangler sin preview høstkampanje for kolleksjonen Wrevolution

LES OGSÅ: Stine Goya lar seg inspirere av fargeteori

For mange er Wrangler synonymt med Americana, cowboyer, the American dream og nostalgi, og nettopp nostalgi ser ut til å være ordet som preger kolleksjonen og preview-kampanjen før høst/vinterkampanjen kommer. 1980-tallet med retro snitt og vasker, pastellfarger, neon, regnbuer og grafisk er stikkordene. Blant nøkkelplaggene til henne finner man boyfriend jeans, rette og skinny fasonger, shorts og denimjakker, mens til ham lanseres det en ny jeansmodell, og jeans i pastellfarger. T-skjorter med logo og college- og hettegensere er også i fokus.

VIXEN tok en kjapp prat med Cathrine Sannes som er brand manager i Wrangler Norge. 

På hvilken måte manifesterer 1980-tallet seg i kolleksjonen? Er den inspirert av Stranger Things?

– Kolleksjonen er absolutt inspirert av 1980-tallet. Vi beveger oss fra forrige kolleksjon som var 1970-tallsinspirert med slengbukser til 1980-tallet med store logoer, steinvaskede jeans og pasteller. Jeg skjønner godt at man trekker paralleller til Stranger Things, men kolleksjonen er ikke inspirert av den. Det er mange som har sagt at de har lagt merke til Wrangler i serien, og det er jo gøy at merket blir lagt merke til i en så hypet serie.

Hvilke elementer har dere hentet fra merkets arkiv?

– Vi fortsetter å hente både logoer og retro passformer fra de tiårene vi var størst. Vi har jo også sett i motebildet en god stund at man beveger seg mer og mer fra skinny/tights- trenden til en mer 80´s look med rette ben uten stretch.

Hva er Wrangler Wrevolution egentlig?

– Wrangler Wrevolution handler om at vi er tilbake, og den gamle bølgen er den nye bølgen, altså at vi går tilbake i arkivet hvor vi var best og fornyer oss. 

Og hva med kampanjen? 

– Kampanjen ble skutt i Joshua Tree National Park i California- kult, ikke sant? Man ville jo ha et denimfokus i kampanjen, og følte også dette var en riktig destinasjon med tanke på at vi er et western-brand. Man ser jo veldig godt på Wrangler som brand nå at det satses stort digitalt og investeres mye i kule photoshoots.

Se resten av kampanjen under.