Finnes det egentlig en bedre måte å slippe en sommerkolleksjon på enn å invitere til chartertur til Cannes? 

LES OGSÅ: Denne supermodellen designer for Bik Bok

Du har helt sikkert fått med deg lanseringen allerede. Instagram har de siste ukene nemlig vært fylt til randen med influencere som poserer på den franske rivieraen. I forbindelse med lansering av sommerkolleksjonen sin, lot Nelly.com seg inspirere av det velkjente charterkonseptet og inviterte rundt 200 gjester til en storslått lansering i Cannes, tur/retur på 24 timer. Kolleksjonen ble lansert i Palais Bulles, et av Frankrikes mest berømte bygg. Dette er kjent som Bubble Palace, og har tidligere vært eid av den franske moteskaperen Pierre Cardin.

Det er ingen tvil om at motebransjen har lagt sin elsk på bygget. Dior viste nemlig frem sin Resort 2016- kolleksjon her. Gjestene som besto av influencere og andre personligheter fikk overnatte på Hotel Martinez, et 5-stjerners luksushotell i Art Deco-stil. De inviterte ble vartet opp med lunsj, DJs, middag og underholdning. Men hva med midtpunktet i lanseringen, selve kolleksjonen?

Sommerkampanjen ble skutt i løpet av turen, og frontes av blant annet YouTuber Cornelia Grimsmo. VIXEN tok en kjapp prat med Maria Biederbeck, Business Area Manager i Nelly. 

Hva har dere latt dere inspirere av til denne kolleksjonen?

– Kolleksjonen heter Summer Hustle og er inspirert av den franske, glamorøse 1970-talls retro-looken, med powerkvinnen som beveger seg mellom bassenget og klubben i en streetsmart look full av body consciousness og metallisk glans. Det er en miks av 1970-tallets forsteder i New York der musikk og dans forente ulike aldre og nasjonaliteter, og ulike stiler og kombinasjoner med tiårets kjendiselite som holdt seg rundt bassengkantene ved sine luksus-ferievillaer ved havet- gjerne på den franske rivieraen.

På hvilken måte gjenspeiler kolleksjonen den franske rivieraens retro og glamorøse følelse?

– Det gjør den i fargespillet med myke pasteller og skinnende, metalliske materialer. Til og med i den feminine, effortless looken som kan styles både opp og ned.

Hva er nøkkelplaggene, og hvordan vil dere style disse?

– Matchende sett, bukse og topp eller topp og kjole føles veldig viktige. Vi ser mye sett, gjerne stylet med store øreringer og kjedebelte på hoftene. Platåhæler og store, glamorøse solbriller er viktige detaljer. Ulike former av lacing-detaljer er også superviktige.

Hva synes du om kampanjen og lanseringen i Cannes?

– Kampanjen var vellykket og vi er superglade for den fantastiske mottakelsen vi har fått via ulike kanaler. Det er fantastisk med så mange sterke, vidunderlige, ulike typer damer som fronter kampanjen, og kjempegøy at kvelden ble avsluttet med en slik fest!

Se resten av kampanjen under.