Promenaden Fashion District har lyst på liv og røre i Tigerstadens gater, og lanserer nå konseptet “Hug Life” i samarbeid med Broslo.

Alle bilder: William Blofeld.

LES OGSÅ: Mote & Musikk: Una Sand: – For meg starter alt med en følelse

Kunstprosjektet skal spre glede og positivitet hos folk på gatene i Oslo, og gi dem en god bamseklem. For det er nettopp 20 gigantiske teddybjørner på 3,5 meter som skal pryde to sentrale shoppinggater i sommer, i tillegg til 150 mindre teddybjørner i sentrum. Promenaden ønsker nemlig å sette hovedstaden på verdenskartet ved å skape opplevelser og attraksjoner i området. Hva er vel bedre enn å minne folk på barndommens gleder?

Broslo, også kjent som Brødrene Oslo, er en kunstnerduo som består av Jonny og Nix. Uten formell kunstutdannelse har de likevel kapret den norske kunstscenens hjerte med blant annet lysinstallasjoner og skulpturer. De har også blitt lagt merke til internasjonalt, hvor både Pharrrell Williams, A$AP Rocky, The Chainsmokers og Post Malone er eiere av Broslo-kunst.

– Kunstinstallasjonen Hug Life består av gigantiske oppblåsbare teddybjørner i sterke farger med tatoveringer. Disse vil henge mellom bygningene og over gatene i Øvre og Nedre Slottsgate. Teddybjørnen er i seg selv et positivt symbol alle har et forhold til. Den har en naiv og upretensiøs aura, i motsetning til byen. Som med all kunsten vår, ønsker vi med denne installasjonen å skape en positiv energi hos tilskueren, og inspirere folk til å ha det mer gøy i livene sine, og ikke være så seriøse, sier kunstnerne i en pressemelding.