I sommer lanserer brillemerket Ray-Ban et nytt konsept med musikk i fokus, hvor den første kampanjen er lagd i samarbeid med The Martinez Brothers. 

LES OGSÅ: H&M x Love Stories

Musikk har alltid vært en viktig del av Ray-Ban sitt DNA, helt siden begynnelsen i 1937. Utallige kjente og ukjente musikere, skuespillere og andre personligheter har blitt spottet med merkets briller opp gjennom årene, med ikoniske solbrillefasonger som Aviator- bedre kjent som pilotbrillen, Wayfarer- den som alle skulle gå med på 1950- og 60-tallet, og ikke minst Clubmaster. Bob Dylan, Ray Charles og John F. Kennedy er bare noen som la sin elsk på Ray-Ban, og spesielt Wayfarer-modellen.

I nyere tid er det særlig filmen The Blues Brothers fra 1981 med ikoniske John Belushi i en av hovedrollene som virkelig har boostet salget av brillemodellen igjen. I dag har James Bond, frontet av Daniel Craig brukt modellen, og hvem kan vel glemme Leonardo DiCaprio i The Wolf of Wall Street med brillen på nesetippen?

Nå lanserer merket Ray-Ban Studios, som er en kreativ tankesmie som ønsker å støtte individualitet, selvstendig uttrykksform og ideen om å være tro mot seg selv. Den skal fungere som en plattform der musikere kan dele erfaringer og historier. Fokuset vil ligge på hvordan man bevarer genuinitet og er tro mot en selv, i en verden hvor det er fort gjort å glemme hvem man er.

Den første kampanjen, Feel your Beat, lanseres i sommer sammen med den ikoniske DJ-duoen The Martinez Brothers. De slo igjennom på slutten av 90-tallet i New York. Nå har de tolket Wayfarer-brillen på sin egen måte og laget to ulike varianter. Chris har lagd en med rosa glass og ramme i turtoise-mønster, mens Steve har lagd en med monokrom ramme og blått glass.

Brillene vil være tilgjengelige i limited edition i utvalgte Ray-Ban-forhandlere og i nettbutikk.