It-girl Joan Didion viser at alder ikke er noe hindring. 

Det franske motehuset Céline med sjefsdesigner Phoebe Philo i spissen er hottere enn noensinne med sitt kule, minimalistiske feminine og intellektuelle uttrykk. Nå har motehuset kastet seg på trenden med utradisjonelle modeller, og har valg den originale it-jenta Joan Didion som sitt nye ansikt utad for vårens kampanje.

LES OGSÅ: Ser du hvem hun er søsteren til?

Joan Didion er en amerikansk forfatter, kjent for sine noveller og sin litterære journalistikk. Hun er også en av de første originale it-jentene, kjent for sin klassiske, kule og feminine look, for ikke å nevne den famøse og ikke minst effektive pakkelisten som første gang ble trykket i hennes essaysamling The White Album.

Så hvis du noen gang sliter med å pakke kofferten til ferie er oppskriften på den perfekte pakkelisten følgende;

“To skjørt, to trøyer, en enkel genser, to par sko, strømper, bh, nattkjole, morgenkåpe, tøfler, sigaretter, bourbon. En veske med: sjampo, tannbørste og tannkrem. Såpe, barberhøvel, deodorant, asprin, eventuelle medisiner, tamponger, ansiktskrem, pudder, babyolje”.

LES OGSÅ: Hun er Max Factors nye kampanjemodell

Det er ikke første gang de store internasjonale motehusene velger eldre modeller til sine kampanjer. I desember i fjor skapte Dolce & Gabbana overskrifter da de brukte eldre, italienske damer i sin kommende vårkampanje, mens Lanvin valgte 82-år gamle Jacqueline Murdock som sitt ansikt utad for vår- og sommerkampanjen for 2012.

LES OGSÅ: Han skal fronte Reebok

FOTO: Céline.

FOTO: Céline.

MODELL: Forfatter og it-girl Joan Didion er motehuset Célines nye ansikt utad. Foto: @didiondoc.

MODELL: Forfatter og it-girl Joan Didion er motehuset Célines nye ansikt utad. Foto: @didiondoc.