Deltar i ny utstilling som feirer norsk mote i utlandet. 

Livsstilsmerket Tom Wood har blitt en supersuksess med både motebloggere, fashionistaer og streetstylere i spissen. Nå stiller de ut som én av 16 norske motedesignere på Doga-utstillingen Fra catwalken 2015.

LES OGSÅ: Er dette de nye trendsmykkene?

– Jobb steinhardt, er Tom Wood-gründer Mona Jensens beste råd til andre som drømmer om en karriere innenfor motebransjen. Det sier hun i et intervju med Doga i forbindelse med utstillingen som skal feire norsk mote i utlandet ved å stille ut utdrag fra høst- og vinterkolleksjonene til 16 norske motedesignere som fikk støtte til å delta på internasjonale messer og motuker vinteren og våren 2015.

– Når alle andre sover, må man jobbe. Man må være villig til å forsake andre ting for å lykkes, rett og slett. Dessuten mener jeg det er viktig å være pirkete og detaljorientert – samtidig som man klarer å se det store bildet. Man må også være tett koblet på markedet og se hva folk vil ha. Det nytter lite å skape noe som ingen andre enn en selv liker. Jobben som gjøres rundt marketing og branding er også ekstremt viktig. Og sist, men ikke minst, man må være risikovillig, forteller Jensen som lanserte smykkemerket i 2013 og tilhørende kleskolleksjon for dame og herre i 2014.

LES OGSÅ: Smykkene som redder festantrekket

I ti år har DOGA bidratt til å sende arkitekter og designere til utlandet. Det feirer de nå med utstillingen Fra catwalken 2015. I tillegg til Tom Wood er andre utstillere blant annet ARCT, GRAA, Christina Ledang, Mardou & Dean, Fall Winter Spring Summer og Holzweiler.

LES OGSÅ: Redaktørens blogg: Scandi Candy

Utstillingen Fra catwalken 2015 åpner på DOGA 25.juni og står til 23.agust.