VIXEN Influencer Award utvidet denne gangen den årlige prisutdelingen med en konferanse på dagtid. 17. januar gikk den første konferansen av stabelen på Hotell Christiania Teater. På gjestelisten stod det spennende navn slik som Hannah Widell og Amanda Schulman fra Perfect Day Media, som fortalte som sin eventyrlige reise fra podcast til mediamoguler. Mediatilsynet, Forbrukertilsynet og IPSOS var også tilstede sammen med juryen i VIXEN Influencer Awards.  Se bildene fra konferansen under.

 

KONFRANSIER:Redaktør i KK, Ingeborg Heldal var dagens konferansier. Foto: John Kim Andreassen

 

INIATIVTAKER: Pia Tryland ønsket alle velkommen. Hun er initiativtaker til VIXEN Influncer Awards, såvel som VIXEN Influencer konferanse. Foto: John Kim Andreassen

PANELDEBATT x 2 

Noen av de mest omtale temaene i sosiale medier er etikk og moral. Debattantene var innom temaer slik som sponsede reiser, eksponering av egne barn og kosmetiske inngrep.

 

PANELDEBATT: “Har vi mistet all etikk og moral i sosiale medier” I panelet satt Ingeborg Senneset, Sandra Klaesson, Kristine Ullebø og Jørgine Massa Vasstrand. Moderator var Dag Robert Jerijervi. Foto: John Kim Andreassen

 

PANELDEBATT 2: “Hvorfor er der så vanskelig å holde seg innenfor lovverket?” I panelet satt direktør i Mediatilsynet Mari Velsand, Tonje Hovde Skjelbostad fra Forbrukertilsynet, Tore Nesheim i Ad-Link Media, Karine Thyness i Splay One. Mens moderator var Hans-Petter Nygård-Hansen. Foto. Johan Kim Andressen

Foredrag

En ny undersøkelse gjennomført av ISPOS ble presentert av daglig leder i IPSOS Norge, Nathalie Eyde Warembourg. Hun la frem ferske tall på hvordan unge jenter blir påvirket av influencere i sosiale medier.

 

FERSK BRANSJERAPPORT: IPSOS Norge snakket om hvilken påvirkning influencere har på unge kvinner. Foto: John Kim Andreassen

De svenske podcast-stjernene, kjent som Hannah&Amanda var også tilstede. De snakket om reisen fra “kun” podcast til hvordan de i dag drifter sitt eget mediaimperium – Perfect Day Media.

 

ENTREPENØRER: Hannah Widell og Amanda Schulman fortalte om jobbreisen sin. Og om hva de har lært på veien. Foto: Johan Kim Andreassen

 

PERFECT DAY: Gründerne av Perfect Day Media og Daisy Grace. Foto: John Kim Andreassen

 

YOUTUBE: Sonia Hussain fra YouTube gav deltakerne en fasit på hvordan du lykkes med kanalen. Foto: John Kim Andreassen

 

SOSIALE MEDIER GURU: Hans-Petter Nygård-Hansen holdt et foredrag om merking i sosiale medier. Foto: John Kim Andreassen

VIXEN Influencer Awards 

På konferansen var juryen i VIXEN Influencer Awards tilstede. Juryleder Astrid Valen-Utvik fortalte om sine spådommer for influencer marketing 2019.

JURYLEDER I VIXEN INFLUENCER AWARDS: Astrid Valen-Utvik var siste kvinne ut med sitt foredrag om fremtidens influencer marketing trender. Foto: John Kim Andreassen

SAMARBEIDSPARTNER: Meltwater var en av VIXEN sine samarbeidspartnere. Foto: John Kim Andreassen

Se flere bilder fra konferansen her