I år som i fjor arrangerer VIXEN konferanse i forkant av prisutdelingen VIXEN Awards. Dette er konferansen for deg som ønsker å forstå hvorfor og hvordan man gjør influencer marketing til en strategisk del av markedsføringsmiksen.

Konferansen holdes på Gamle Logen i Oslo 31. januar kl. 09.00-15:30.

Meld deg på konferansen her.

Slik blir programmet:

08:15 – 09:00  
Registrering 

09:00 – 09:10       
Velkommen, ved dagens konferansier

Hans-Petter Nygård Hansen, kommunikasjonsrådgiver, skribent, programleder, foredragsholder, konferansier og gründer av kommunikasjonsbyrået KommFrem.

09:10 – 09:35 
Rikets medietilstand 2020

Ingvar Sandvik, Markedsdirektør i Kantar 

Det blir stadig vanskeligere å nå sitt publikum via tradisjonelle medier. Ingvar gir oss en status på det norske folks medievaner og sine forventninger til mediemarkedet i 2020.

09:35 – 10:00 
Fra ad hoc-kampanjer til integrert markedsføringsstrategi

Mats Lyngstad, gründer og daglig leder i Inzpire.me

Inzpire.me er en teknologiplattform som forenkler influencer marketing for annonsører, med kontorer i Oslo, Stockholm og London. 

Hvordan ta steget fra influencer marketing som noe man gjør ad hoc i ny og ned, til å bli en integrert del av marketing strategien? Mats vil ta oss gjennom strategiske perspektiver, taktiske grep, caser og konkrete eksempler på hvordan du skal få det til.

10:00 – 10:25
Hvordan måler vi den reelle effekten?

Henriette Skådinn, Social Media & Content Manager i Mindshare,
Mia Amalie Lodden Johnsen, Insight Advisor i Mindshare 

Den egentlige effekten av influencer marketing – hva er det? Og hvordan måler vi den? Etter hvert som influencer marketing blir et viktigere strategisk virkemiddel og en større del av mediemiksen, stilles det også større krav til å kunne dokumentere effekt. Med fersk innsikt fra Reklameanalysen og store influencer-kampanjer i sekken, tar Henriette og Mia fra mediebyrået Mindshare, oss gjennom effektmatrisen for influencer marketing – for å bli enda bedre markedsførere.

10:25 – 10:45
Pause

10:45 – 11:10
Slik brukes objektive data for å velge riktige profiler

Ivor Murtic, Sales Manager i Meltwater 

Skal du lykkes med Influencer marketing må du kombinere personlig, subjektiv vurdering med harde objektive data. Der hvor magefølelsen vår forteller oss om hvorvidt en influencer passer vår merkevare, våre verdier og vår målgruppe, må dette bekreftes av demografisk data fra objektive kilder. Viktigheten av å bruke influencere som faktisk engasjerer riktig publikum, og som kan påvirke sine følgere til å drive handling, vil være de influencere som skaper størst verdi for de merkevarene de samarbeider med.

11:10 – 11:35

Skap målbar effekt med riktig bruk av influencere

Adrien Bjørnskau, digital direktør i RED Media

Adrien viser oss hvordan riktige influencer-strategier kan gi målbare effekter på salg, med eksempel fra ice.no. Bli inspirert av strategien, de taktiske uttakene og resultatene.

11:35 – 12:00  
De usynlige influencerne

Adina Broady Aasebø, partner/direktør innsikt og innovasjon i Cloud Media og forfatter av boken «Passionistas»

Har du tenkt på at de som roper høyest, kanskje ikke er de som har mest påvirkning? De stille influenserne, eller Passionistaene, har store nettverk og enda større påvirkningskraft. Her skal du få lære litt mer om passionistaene, og om hvordan du kan nå fram til dem.

12:00 – 13:00  
Lunsj

13:00 – 13:25  
Hvordan «makser» vi innholdet vårt?

Thomas Engeset, regissør, manusforfatter og fotograf i Tommelopp

Thomas Engeset er en anerkjent regissør, fotograf og klipper, som selv samarbeider med store internasjonale aktører som Redbull og GoPro. Thomas vil lære oss hvordan vi lager underholdende innhold som favner bredt, samtidig som det føles originalt.

13:25 – 13:50
Hvordan øke effekten av Influencer Marketing gjennom Inbound Marketing?

Adrian Søbyskogen, daglig leder i CompEdge

Adrian er lidenskapelig opptatt av å utfordre måten vi tenker og driver markedsføring på. Han vil dele sine suksessfulle erfaringer om hvordan B2B-selskaper kan kommunisere med noe annet enn bare produkter og tjenester.

13:50 – 14:15
10-punkts sjekkliste for markedsførere

Masha Scekic Masha Scekic, Medierådgiver/Client Lead i PHD  
Mano Rashidi, head of FUSE 

FUSE er et internasjonalt byrå som jobber med noen av verdens største merkevarer innen sponsorater og partnerskap. 

Gjennom sin internasjonale innsikt og strategiske og operative erfaring innen faget, vil Mano og Masha gi oss en oversikt over hva som er viktig å tenke på ved planlegging og gjennomføring av fremtidige influencer-samarbeid.

14:15 – 14: 30
Pause

14:30 – 14: 50

Hvordan er tilstanden i Influencer-markedet, og hvem blir morgendagens vinnere?

Astrid Valen-Utvik, juryleder, VIXEN Awards

Hvordan er tilstanden og utviklingen i influencer-markedet? Og hva gjør de som lykkes best? Astrid gir oss en fersk diagnose fra juryen, med konkrete tips og innspill til hva som skal til for å lykkes.

14:50 – 15:20
Paneldebatt: Troverdighet på billigsalg?

15:20 – 15:30
Oppsummering ved dagens konferansier
Hans-Petter Nygård-Hansen

Meld deg på konferansen her.